دکنر حسین حاجی تقی فوق تخصص شانه در تهران

فوق تخصص شانه

در این صفحه به توضیح در مورد فوق تخصص شانه پرداختیم.

پارگی تاندون شانه

پارگی تاندون شانه چه زمانی اتفاق می افتد؟ آیا جراحی تنها راه حل است؟

پارگی کپسول شانه

دررفتگی یکی از رایج ترین بیماری های شانه است اما آیا تنها راه درمان آن جراحی است؟

دکتر حسین حاجی تقی

فوق تخصص شانه کیست؟

زمانی که دردی در ناحیه شانه یا کتف احساس میکنیم یا ورزشکاری حین ورزش از ناحیه شانه دچار آسیب میشود باید هرچه سریع تر به فوق تخصص شانه مراجعه کند.

فوق تخصص شانه جراح ارتوپدی است که دوره های تکمیلی فلوشیپ شانه را گذرانده و اموزش های حرفه ای در زمینه تشخیص،درمان و جراحی های شانه و کتف را دیده است.

بسیاری از جراحان ارتوپدی در یک یا چند قسمت از بدن (به طور معمول زانو، شانه، لگن، ستون فقرات و پشت پا و مچ پا و دست و مچ) تخصص دارند. سایر جراحان ارتوپدی در عمل عمومیت بیشتری دارند.

یافتن یک متخصص شانه مهم است که اغلب جراحی شما را انجام دهد. به طور متوسط​​، جراحانی که در عمل های خاص جراحی تخصص دارند ، نتایج بهتر و عوارض کمتری دارند.

وظایف پزشک فوق تخصص شانه و کتف

هنگامی که بیمار به پزشک فوق تخصص دست و کتف مراجعه میکند پزشک تمامی قسمت های مفصل شانه(گلنوهومرال) از جمله بافت استخوانی،سطح مفصلی، عضلات و تاندون های روتاتورکاف را معاینه و در صورت لزوم عکس رادیوگرافی و ام آر آی بیمار بیمار را با دقت مشاهده میکند.

زمانی که بیمار دچار آسیب استخوانی و یا بافت نرم در ناحیه شانه میشود بهتر است هرچه سریع تر به پزشک  متخصص شانه مراجعه و جهت درمان اقدام کند.چون بسیای از اسیب های شانه حساس به زمان هستند و با گذشت زمان سطح آُسیب وسیع تر شده و چه بسا عارضه ای که با درمان دارویی و توانبخشی قابل درمان باشد ممکن است با گذشت زمان نیاز مبرم به عمل جراحی داشته باشد.

در بعضی مواقع آسیب هایی که به روش آرتروسکوپی(بسته) قابل درمان هستند به علت تاخیر در پروسه درمان نیاز به جراحی باز پیدا میکنند.

چه زمانی به پزشک متخصص دست و شانه مراجعه کنیم؟

اگر مدت زمان کافی برای بهبودی به شانه خود اختصاص داده اید، از جمله استراحت، ضد التهاب و اصلاح فعالیت ولی علائم همچنان ادامه دارد، ارزش دارد که به یک متخصص مراجعه کنید.

بسیاری از بیماران من اظهار نظر می کنند که آرزو می کنند زودتر به دیدن من بیایند زیرا آنها متوجه می شوند که زیادی رنج می برند.

اگر هر یک از این علائم آنچه را که تجربه می کنید توصیف می کند ، بهتر است که با یک متخصص شانه وقت بگیرید. هرچه زودتر بتوانید در مورد مسئله خود مشاوره بگیرید ، زودتر می توانید درمان را شروع کرده و به یک زندگی پر از زندگی و بدون درد برگردید.

دکتر حسین حاجی تقی

دکتر فوق تخصص شانه در تهران

متخصص ارتوپدی و فوق تخصص ارتوپدی و آسیب های شانه و زانو
دارای مدرک دوره تکمیلی فوق تخصصی زانو از اتریش
عضو انجمن جراحان اروپا و آمریکا

علایم شایع بروز مشکل در شانه و کتف

• کاهش دامنه ی حرکتی مفصل شانه هنگام بالا اوردن دست
  • دردهای مزمن شبانه
  • احساس سایش و صدا در مفصل شانه
  • حساسیت به لمس
  • احساس سوزن سوزن شدن و کرختی در اطراف بازو
  • ضعف عضلات بازو و ارنج
  • تورم و التهاب اطراف مفصل شانه
چه زمانی باید به دکتر فوق تخصص شانه مراجعه کنیم؟

هنگام مشاهدۀ هریک از مشکلات بالا باید سریعا به یک فوق ‌تخصص شانه مراجعه کرد. در صورت عدم مراجعه به موقع ممکن است که بازو پس از مدتی تمامی تحرک خود را از دست بدهد.

عمل جراحی شانه

پزشک فوق تخصص شانه معمولا به روش ارتروسکوپی بیماران را درمان میکند.این جراحی نیاز به تبحر و تخصص ویژه ی پزشک دارد. بسیاری از پزشکان جراحی باز را پیشنهاد میکنند اما پزشک فوق تخصص معمولا به روش ارترروسکوپی اقدام به درمان بیماران خود میکند.

در این روش آسیب هایی همچون پارگی تاندون شانه و پارگی لبروم(کپسول) شانه به خوبی و با دوره نقاهت بسیار کمتر نسبت به جراحی باز درمان میشوند.