پی آر پی شانه

3.3
(4)

یکی از معضلاتی که افراد با آن رو به رو هستند، ایجاد درد و التهاب در مفصل شانه است که به دلایل مختلفی رخ می دهد. مفصل شانه یکی از بزرگترین مفاصل بدن است که از تحرک زیادی برخوردار می باشد. بنابراین یکی از روش های درمان مفصل شانه، پی آر پی شانه است که طی مراحل خاصی صورت می گیرد.

برای آشنایی بیشتر با این روش و جزئیات مربوط به آن تا انتها این مطلب همراه حاجی تقی باشید.

پی آر پی در شانه به چه دلیل انجام می شود؟

یکی از مفاصل مهم بدن، شانه ها هستند که باید در کنار یکدیگر ثبات داشته باشند. بنابراین زمانی که با التهاب و درد به هر دلیلی رو به رو می شوند، از روش های زیادی برای درمان آن استفاده می شود. از جمله مهم ترین روش های درمانی، داروهای مسکن، داروهای ضد التهابی، تزریق استروئید و فیزیوتراپی است.

زمانی که بیمار همچنان درد می کشد، و روش های درمانی به روی وضعیت بیمار اثرگذاری نداشته اند، اینجاست که پزشک فوق تخصص شانه سراع تزریق پلاسمای غنی از پلاکت یا همان پی آر پی در شانه می رود. این روش درمانی بدون ایجاد جای زخم و با جلوگیری از تخریب بافت انجام می شود.

در اصل پی آر پی زمانی توصیه می شود که پزشک از سایر روش ها برای درمان درد و التهاب شانه بیمار نا امید شده باشد. این روش غیر جراحی برای بهبود آسیب دیدگی عضلات، رباط ها، تاندون ها و .. به صورت گسترده مورد استفاده واقع می شود.

از روش پی آر پی در شانه در چه مواردی استفاده می شود؟

تزریق شانه

پی آر پی

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت برای درمان آسیب دیدگی ها و عارضه های مختلفی انجام می شود. از جمله رایج ترین این عارضه ها که می توانند به وسیله پی آر پی شانه درمان شوند، شامل موارد ذکر شده در زیر است:

آرتریت شانه

بیماری است که باعث تخریب غضروف می شود. در این زمان درد و التهاب در شانه رخ می دهد که شامل آرتروز، آرتریت روماتوئید و آتریت ناشی از آسیب دیدگی می باشد. پس می توان درد و التهاب ناشی از بیماری های ذکر شده را به وسیله پی آر پی در شانه درمان کرد.

شانه یخ زده

بیماری دیگری است که باعث ضخیم و منقبض شدن کپسول بافت هم بند اطراف شانه می شود. به این ترتیب منجر به سفتی و درد شانه شده و محدودیت حرکتی برای فرد رخ می دهد. این اتفاق معمولا در بزرگسالان بین 40 تا 60 سال رخ می دهد که می تواند ناشی از بیماری های دیابت، کم کاری و یا پرکاری تیروئید، پارکینسون، بیماری های قلبی و … باشد. یکی از مهم ترین اقدامات برای بهبود این بیماری، پی آر پی است.

روتاتور کاف

عارضه های مرتبط با روتاتور کاف از جلمه رایج ترین مشکلات مفصل شانه است. این عارضه در اثر پارگی تاندونیت شانه و بورسیت، پارگی روتاتور کاف، ناپایداری مفصل شانه از جمله در رفتگی قبلی مفصل شانه، سست بودن رباط ها و … می باشد.

آماس کیسه های مفصلی

آماس کیسه های مفصلی عارضه دیگری است که در اثر استفاده بیش از حد از شانه رخ می دهد. طی آن شانه ها دچار التهاب شده و باعث درد می شوند. درمان با پلاسمای غنی از پلامت باعث می شود تا این التهاب و درد کاهش پیدا کند.

گیر افتادگی شانه

گیر افتادگی شانه، معضلی است که در آن نوک شانه در زمان بلند کردن بازو، کیسه های مفصلی و تاندون ها تحت فشار قرار می گیرند. بنابراین این درمان می تواند به دامنه حرکتی داخل مفصل بهبود ببخشد و به عواقب ناشی از گیر افتادگی شانه کمک کند.

لق شدگی یا بی ثباتی شانه

لق شدگی یا بی ثباتی شانه، زمانی که سر استخوان بازو به طور کامل از کاسه خارج شود رخ می دهد که باعث ناپایداری مفاصل شانه می شود.

هر یک از موارد ذکر شده می توانند طی فرآیند پی آر پی و یا تزریق پلاسمای غنی بهبود پیدا کنند. به این ترتیب باید تحت درمان پزشک قرار بگیرید تا این روش درمانی را به شما توصیه کند.

همچنین بخوانید: علت و راه های درمان خشکی شانه | گرفتگی شانه

روند درمان به وسیله پی آر پی شانه به چه صورت است؟

زمانی که پزشک روند درمانی پی آر پی را آغاز می کند، ابتدا نمونه هایی از خون بیمار را گرفته و در سانتریفیوژ قرار می دهد. در این مرحله خون به اجزای مختلف تفکیک شده و به بافت نرم و یا مفصل آسیب دیده تزریق می شود.

مراقبت های قبل از درمان پی آر پی شانه

مراقبت های بعد از پی ار پی شانه

مراقبت های پی ار پی شانه

برای آنکه بتوانید روند بهبود سریع تری داشته باشید، باید این دوره درمان را طی کنید. بنابراین متخصصان توصیه می کنند که بیمار باید از ورزش های سنگین دوری کند تا دوره درمان کامل شود. پزشکان همیشه قطع یک سری دارو را در این دوره توصیه می کنند.

بهتر است مصرف داروهای غیر استروئیدی و التهابی را در هفته قبل از درمان و بعد از تزریق پی آر پی شانه قطع کنید. این توصیه پزشک برای این است که این داروها ممکن است بهبود بافت را مهار کنند و در این صورت درمان بی اثر خواهد ماند. بهتر است برای طی کردن یک روند درمان عالی، توصیه های پزشک را جدی بگیرید.

آیا پی آر پی در شانه تاثیرگذار است؟

مشکلات شانه بر اثر دلایل زیادی رخ می دهد که باید برای درمان آن ها به پزشک مراجعه کنید. همانطور که می دانید، یکی از روش های درمانی، پی آر پی شانه است که سوال اغلب بیماران این است که آیا این روش درمانی می تواند تاثیرگذار باشد؟

براساس تحقیقات به عمل آمده، تزریق پی آر پی در شانه در مقایسه با خون عادی انسان 3 تا 5 برابر بیشتر فاکتور رشد را آغاز می کند. به این صورت برای بهبود آسیب دیدگی بافت نرم بسیار مفید و سودمند است. این روش درمانی باعث می شود تا روند طبیعی بهبودی بدن با سرعت بیشتری انجام شود.

همچنین بخوانید: علائم و راه های درمان ضرب دیدگی شانه

مزایای پی آر پی در شانه

درمان به وسیله پلاسمای غنی از پلاکت، مزایای زیادی را به همراه دارد که این مزایا در مردان و زنان یکسان است. این مزایا باعث می شود تا افرادی که از شانه درد به دلایل متعددی رنج می برند، بتوانند بهبود پیدا کنند. از جمله این مزایا به شرح زیر است:

• باعث بازسازی سلول های بنیادی شده که در بهبود بافت های شانه نقش دارد. همچنین باعث بهبود سریع تر آسیب دیدگی شانه می شود.
  • درمان به وسیله پلاسمای غنی از پلاکت، یا همان پی آر پی، می تواند دامنه حرکتی شانه شما را بهبود ببخشد و به کاهش درد کمک کند.
  • این درمان باعث کاهش التهاب حاد و یا طولانی مدت می شود. همچنین باعث درمان کشیدگی و رگ به رگ شدن مفصل شانه می شود.
  • پی آر پی در شانه باعق درمان کشیدگی رباط ها، التهاب تاندون های شانه و درمان آسیب های مفصل شانه می شود.
  • این روش درمان باعث درمان پارگی رتاتور کاف و درمان آرتروز مفصل شانه می شود.
  • پی آر پی باعث افزایش تولید کلاژن به منظور استحکام و انعطاف پذیری غضروف خواهد شد.
  • پی آر پی باعث افزایش جریان خون برای انتقال مواد مغذی و استفاده از سلول های بنیادی برای بازسازی بافت ها می شود.
  • این روش باعث بازیابی عملکرد بهبود طبیعی بدن و افزایش سرعت ترمیم بافت های آسیب دیده می شود.
  • نتیجه حاصل از این تزریق شامل تسکین درد بدون احتمال خطر، تزیرف کورتیزون و جراحی و .. می باشد.
  • در برخی مواقع پی آر پی جایگزینی عالی برای جراحی محسوب می شود.

قیمت پی آر پی در شانه به چه مواردی بستگی دارد؟

هزینه پی آر پی در شانه

قیمت پی آر پی در شانه

به دلیل نوسانات قیمت نمی توان هزینه دقیقی را برای پی آر پی شانه در نظر گرفت. چرا که این درمان به عوامل مختلفی نیز وابسته است. از جمله مهم ترین عوامل تاثیرگذار در پی آر پی می توان به پارامترهای مهمی اشاره کرد که در برآورد این هزینه تاثیرگذار هستند.

این پارامترهای مهمی شامل شدت و وسعت آسیب دیدگی، نوع آسیب دیدگی، مقدار پی آر پی تزریقی، دستمزد پزشک متخصص و نوع بیمارستان و تعداد جلسات درمانی و … می باشد و دخیل هستند. متخصص ارتوپد در طی جلسات معاینه روش درمانی مناسب و هزینه ای که برای آن در نظر گرفته شده است را اطلاع می دهد.

لازم به ذکر است که این هزینه در افراد متفاوت است و در بین همه یکسان نیست. پس باید برای برای برآورد هزینه درمان، تمام پارامترهای مهم را مدنظر قرار دهید.

عوارض تزریق پی آر پی، آیا این روش خطرناک است؟

از آن جایی که استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت در خون بیمار ساخته شده است، پس از آن برای درمان ناحیه آسیب دیده در شانه استفاده می شود. بنابراین این روش درمانی هیچ عارضه ای ندارد و خطری بیمار را تهدید نمی کند.

به این صورت می توانید بدون نگرانی از انتقال بیماری و یا بروز هیچ گونه عارضه ای، پی آر پی شانه را انجام دهید. مناسب ترین روش درمانی که پزشک ارتوپد توصیه می کند، پی آر پی شانه است که باعث بهبود وضعیت بیمار از جمله کاهش درد و التهاب می شود.

بهترین مرکز پی آر پی شانه در تهران کجاست

بهترین مرکز پی آر پی شانه در تهران

پی آر پی شانه در تهران

بهترین مرکز جایی است که متخصصینی که این کار را انجام می دهند دارای تجربه و تخصص کافی در این زمینه بانشد و افرادی که به آن ها مراجعه کردند رضایت کامل داشته باشند.

اگر به دنبال چنین مرکزی می باشید پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک خانه درد است؛ در این این کلینیک افراد حرفه ای و فوق تخصصی قرار دارد که با توجه به نیاز شما بهترین روش درمانی ارائه می شود.

پی آر پی شانه از بهترین روش های درمانی است که برای رهایی از درد و التهاب در شانه می توانید پشت سر بگذارید. این روش معمولا به دلیل اثرگذاری فوق العاده ای که دارد، توسط پزشک متخصص بسیار به بیماران توصیه می شود که بهتر است آن را پشت سر بگذارید تا دامنه حرکتی شما بهبود پیدا کند.

به این صفحه چند امتیاز میدی؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید!

میانگین رتبه 3.3 / 5. 4